אנשים בנויים לרוץ – היתרונות שבריצה

מומחים רבים חושבים שהגוף האנושי מעוצבים כפי שהוא משום שהתפתחנו לרוץ בסיבולת יעילה. הצורות של הירכיים והרגליים, אורך הרגליים, הדיסקים השוליים המספגים, ויכולת הזיעה שלנו מאפשרת לנו לרוץ קילומטר אחרי קילומטר.

אז זה לפעמים לא מפתיע כי ריצה קשורה קשר הדוק עם מספר יתרונות עבור הגוף שלנו והמוח.

מומחים רבים רואים בתרגילי ריצה כדבר הקרוב ביותר לתרופה נס. זוהי צורה של תרגיל אירובי הנגיש בקלות.

ריצה משפרת את הכושר האירובי, ריצה היא דרך מצוינת לעזור לשפר את בריאות הלב וכלי הדם. בנוסף, הוא שורף קלוריות והוא יכולה לבנות כוח, בין היתר. יש גם רשימה ארוכה של יתרונות פסיכולוגיים עבור רצים.

להתרגל לרוץ, אם לא עשיתם את זה בזמן או אי פעם, יכול להיות אכזרי בהתחלה.

ברגע שהגוף והנפש מתחילים להתאקלם, הריצה יכולה להיות מבורכת, מדיטטיבית, ולספק תחושת חופש. כמי שסיים לאחרונה את מחצית המרתון הראשונה שלו, אני יכול לאשר זאת בוודאות.

הנה חלק מן היתרונות הבריאותיים הפיזיים והנפשיים של ריצה.

אפילו 30 דקות לרוץ יכול להרים סימפטומים של דיכאון ולשפר את מצב הרוח.

ריצה על הליכון 30 דקות מספיק כדי להרים את מצב הרוח של מישהו הסובל מהפרעת דיכאון קליני, על פי מחקר שפורסם בכתב העת של הקולג 'האמריקני לרפואת ספורט. גם המשתתפים שהלכו בקצב איטי דיווחו על שיפור במצב הרוח.

זה מראה כי לא משנה מה הקצב שאתם הולכים, ריצה יש השפעות חיוביות וזה מוסיף המון לבריאות הנפשית של הבן אדם.

בניגוד למה אנשים רבים חושבים, ריצה משפרת את בריאות הברך.

כאבי ברכיים יכולים לגרום להרבה סבל. ויש הטוענים שריצה גורמת לבעיות ברכיים. במחקר אחד בן שמונה שנים של 2,637 משתתפים, החוקרים גילו כי ככל שיותר אנשים רצים, כך הם נוטים פחות לסבול מכאב ברכיים או בעיות מפרקים. למרות שקשה לומר כי רק הריצה גרמה לאנשים לחוות פחות כאבים בברך, החוקרים סבורים כי ייתכן שהריצה מסייעת לאנשים לשמור על ה- BMI שלהם בבדיקת שרירים ברגליים חזקות. ריצה גם מחזק את העצמות.

ריצה עוזרת לאנשים צעירים לישון טוב יותר, זה משפר את מצב הרוח שלהם, ומגביר את יכולתם להתמקד.

במחקר של 51 צעירים בגיל ממוצע של 18, חצי מהקבוצה הוסיפו ריצה לתוך השגרה שלהם, ואילו החצי השני לא (הם עשו קצת תרגיל, אבל לא הוסיפו משטר ריצה קבוע). אלו שהיו בקבוצה ריצה ישנו טוב יותר, היראו סימנים של תפקוד פסיכולוגי טוב יותר והם הצליחו להתמקד טוב במהלך היום.

אז למה אתה מחכים? הגיע הזמן להצטרף לקבוצת ריצה ברמת גן