מיתוג אירועים – האם כל אחד צריך לעשות את זה?

אחת השאלות שלא פעם אנשים שעוסקים בפרסום ושיווק שומעים מבעלי עסקים ומבעלי מקצוע שונים היא, "אנחנו באמת צריכים את זה? מה זה יעזור לנו?". לעיתים השאלה נובעת מחוסר הבנה אמיתית של התחום, ולעיתים היא נובעת מתוך רצון לחסוך עלויות, שכן לא הוצאה נראית הגיונית ביחס למה שמציעים להם.

יש מקרים בהם באמת אין היגיון לעשות דברים קיצוניים בהקשר לשיווק ופרסום. מצד שני, יש מקרים בהם בשביל להצליח, צריך להוציא כסף, ואחת ההוצאות החשובות קשורות לפרסום ושיווק, על כל המשתמע מכך, כולל כשמדובר על מיתוג אירועים.

כשאנחנו מדברים על מיתוג לאירועים, אנחנו צריכים לחלק את זה לשני חלקים. יש מיתוג שמתייחס לאירועים שמיועדים לקהל הרחב, אירועים פתוחים, ואז מטרת המיתוג היא למשוך אל האירוע כמה שיותר אורחים, כמה שיותר תקשורת וחשיפה. במקרה כזה, מיתוג לאירוע יכלול בין היתר שירות יחסי ציבור, הדפסות על מוצרים, ועוד שורה ארוכה של פעולות שצריך לבצע בשביל להגיע לכמה שיותר אנשים מצד אחד, ולקבל כמה שיותר תקשורת מהצד השני.

לעומת זאת, יש חלק של מיתוג לאירוע אשר מתייחס לאירועים פרטיים ואז המטרה היא שונה. למשל, מיתוג חתונה. זוגות רבים משתמשים בבית הפקת דפוס לצורך הדפסות על מוצרים, לא מתוך כוונה למתג את החתונה ולהפוך אותה לאירוע ציבורי פתוח שכל אחד יכול להגיע אליו, אלא מתוך כוונה לייצר לחתונה זהות מיוחדת, מיתוג ספציפי, כך שהאורחים ירגישו שהם נמצאים באירוע יוצא דופן. זה יכול לבוא לידי ביטוי בעזרת הדפסה על מוצרים בהם משתמשים בחתונה או על מוצרים מסוימים שהם יקבלו לידיהם, בין אם מדובר בהזמנות ובין אם מדובר במזכרות מהאירוע.

כיצד מיתוג אירועים יכול לעזור

כשעסק פונה אל גורמים שמתמחים בשיווק וקידום מכירות, והם פונים אל בית הפקות דפוס לצורך עבודות מיתוג, התוכנית שעומדת לנגד עיניהם היא די פשוטה, כיצד להפוך את האירוע שהעסק רוצה לייצר, ולא משנה אם זה אירוע גדול, כנס מקצועי, תערוכה או כל דבר, ובין אם מדובר באירוע קטן של השקת מוצר נניח, למשהו שימשוך אליו אורחים רבים ויגרום לכל אחד מהם להרגיש שהוא נמצא באירוע של עסק רציני ומשמעותי.

כמובן שהדבר יתבצע באופן שמתאים למאפיינים של העסק, ליכולות שלו, וכן לשוק בו הוא פועל, ולקהל היעד אליו הוא מתייחס.

מיתוג אירועים יכול לעזור בתהליך של קידום ושיווק, מאחר וזה הכלי בעזרתו אפשר להגיע לכמה שיותר אנשים, בין אם זה דרך האירוע עצמו ובין אם זה דרך הכלים בהם משתמשים לצורך מיתוג. כאן בדיוק נכנס הרעיון של הדפסות על מוצרים. אם בוחרים להשתמש במוצרים פשוטים בתור כלי פרסום, אז כל מוצר יכול להיות פונקציה עבורנו לצורך פרסום ושיווק.